maandag 17 december 2012

Mama ik wil ook een föhn

Het idee dat jongens alleen met auto's spelen en meisjes met poppen is achterhaald.

Onlangs was ik met mijn zoon aan het winkelen. Hij pakte uit de schappen een roze speelgoedset met daarin een föhn, borstel en een spiegel. 'Mama ik wil ook een föhn. Maar dan in de jongenskleur blauw'. Tja schat natuurlijk mag je van mij een föhn, maar helaas hebben ze geen andere kleur dan roze, vertelde ik hem, terwijl ondertussen lachende moeders aandachtig aan het meeluisteren waren.

Wat wil je ook anders met de papa's van tegenwoordig die er net zo graag leuk en verzorgd uitzien, dagelijks crème gebruiken en voor de spiegels staan te draaien. Niks mis mee toch.

Lieve speelgoedfabrikanten: breng de föhns, borstels en spiegeltjes ook eens in de 'jongenskleur' blauw op de markt. Jullie hebben de stap naar roze auto's toch ook gemaakt, mijn baby girl is er dol op. Ik weet het zeker, succes gegarandeerd!

Autootjes: Fisher Price Zooms Zooms, 6+ mnd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten