zondag 16 december 2012

Cake uit de magnetron

Was ik me vorige week nog uren aan het uitsloven om mijn gasten een zelfgemaakte appeltaart en feestcake voor te schotelen, wist ik gisteren binnen 10 minuten een zelfgebakken cake op tafel te zetten. Het bestaat echt!

Mijn zus bracht als side kado voor mijn verjaardag een cakevorm in de vorm van een kerstboom en mix voor chocoladecake mee. Gisteren stuurde ze via de whatsapp een foto van een versierde kersboomcake die ze samen met haar kids had gemaakt. Het oog van mijn zoontje viel op de foto en zonder er bij na te denken had ik hem beloofd ook zo'n cake te maken. Het was inmiddels 19.15 uur en bijna kinderbedtijd, dus ik kreeg een iets geïrriteerde blik van mijn man mijn kant op geworpen. Maar goed beloofd is beloofd, er zou een cake die avond op tafel komen.

Mijn mond viel wagenwijd open toen ik in de gebruiksaanwijzing las 'meng de complete mix voor chocoladecake en 200 ml water in een kom, verdeel het beslag vervolgens over een ingevette ovenschaal'. Lees ik het goed, alleen water toevoegen? Een paar regels daaronder stond 'Bak de cake in de magnetron op 600 watt in 8 minuten gaar'. Wat! Een cake uit de magnetron, dat kan nooit lekker zijn.

10 minuten later aten we de nog iets warme kerstboomcake, en eerlijk is eerlijk het smaakte prima. Echt een geweldige oplossing voor keukenprinsessen die de lat soms iets minder hoog willen leggen. En voor diegenen die beweren geen cake te kunnen produceren: I don't buy it anymore :)!


Chocoladecake mix: Homemade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten