zondag 6 januari 2013

Ladies: sla je slag in de SALE

De kerstversieringen zijn de deur uit, verse bloemetjes staan op tafel: tijd voor een frisse wind door mijn kledingkast! Elk jaar selecteer ik aan de hand van de nieuwste trends mijn voorkeuren uit. En voordat ik de winkels afstruin, spit ik eerst mijn kledingkast door. Er is geen beter moment om dit aan het begin van het nieuwe jaar te doen, om één reden: SALE IS EVERYWHERE! Als je goed zoekt vind je de leukste items in de Sale die perfect aansluiten bij de trends van komend seizoen.

Er zijn een aantal trends uit 2012 die we mogen meenemen dit jaar. Ik heb mijn favorieten voor je uiteengezet.

Zwart & wit
Zwart & wit is een tijdloze kleurencombinatie waar je ook dit seizoen niet onderuit komt. Je ziet een verscheidenheid aan grafische patronen voorbij komen en de ontwerpers laten in hun creaties strakke belijningen zien. Kies voor een outfit met een zwart wit streep en voeg een accessoire toe in een afwijkende kleur. Vrolijke kleuren zoals kobalt blauw, fuchsia/koraal roze, (vuur)rood of emerald groen, zie je volop terugkomen in de collecties. Inmiddels weet bijna iedereen wel dat niet elke variant van de horizontale streep even flatteus is, dus trap niet in de valkuil.


(Grafische) prints
Dierenprints, etnische prints,
bloemenprints, grafische prints: prints zijn hot en ze worden met elkaar gemixt! Met een mix aan verschillende prints val je zeker op, maar het kan ook met je weglopen. Ik ben een fan van de bloemenbroek die je voor een casual look af kan maken met een effen blouse en leuke enkellaarzen. Je kunt de bloemenbroek ook prima zakelijk dragen door het te matchen met een mooie effen blazer en high heels.

Leer
Ja hoor leer: het mag gewoon doorgedragen worden in het nieuwe seizoen. Je ziet de leren jasjes al een tijdje in het modebeeld. Het verschil is dat de belijningen strakker zijn en er minder tierelantijn aan te ontdekken is. Kies voor een leren (koker) rok, jurk of broek. Iets te heftig voor jou? Er zijn volop (subtiele) creaties te vinden waarin leren details verwerkt zijn.


Grote accessoires
Kettingen mogen nog steeds supergroot! Je ziet ook veel oversized tassen in de winkels. Met twee kinderen kom ik altijd tasruimte te kort, dus ik ben blij met deze trend!


Last but not least: de sleehak is op zijn retour en we mogen weer volop aan de ballerina's én aan de blarenpleisters met dank aan de trend: high heels.

Ik ga mijn nieuwste paar rode high heels maar alvast inlopen ;)!


Jurk: Vila | High Heels: Visions

Geen opmerkingen:

Een reactie posten